VqI14dIZgOPEqICDVdzsdHohm6R1qA6BYQ86dmeQ

Ibn-I Sina'nın Sözleri

Greetings, kimse grmek istemeyen kadar kr deildir. °htiyarln rengi benim sakallarmn yannda bir ihtar niandr ki bana yolsuz davranlar, kt1 4 iler yapmaya meydan kalmadn bildirir Oldu bana bu aklar boya diyenler. Ben de onlara yle dedim: Ben bu ihtiyarl, bu ak sa ve sakal diri olarak sakal istemiyorum. Bir de onlar siyah boyalar altna gm1 4p l1 4 olarak nasl tayaym.

Abdullah Bin Sina'nn olu olan °bn-i Sina (Bat'da Avicenna adyla tannr), babasndan, nl14 bilgin Natili'den ve °smail Zahit'ten ders ald. Geometri (zellikle Eukleides geometrisi), mantk, fkh, sarf, nahif, tp, doabilim almalar yapt. Farabi'nin el-°bane'nin Aristoteles felsefesini ve metafiziini renip, hastalanan Buhara prensini iyiletirince (997) saray k1t14phanesinden yararlanma olanana kavutu. Babas l1nce, C14r-can'da iraz'l Ebu Muhammed'ten destek grd14 (Tp Kanunu'nu C14rcan'da yazd). aanda tannan b14t14n Yunan filozoflarnn Anadolu doaclarnn yaptlarn incelemitir. Felsefesi

Tb ilmi ki beyte sdrlmtr. Ve sylemenin g144zeli de ksa sylenmesidir. As you are! Yedikten hazmoluncaya kadar bir ey alma! Yemein zira ifa hazmolunmasndadr. °nsann saln bozan yemek yemektir. O y1 4zden tpta, hastalk, ve saln sebepleri bilmemiz gerekir. Tp, insan v1 4cudunun, hangi aralarla iyiletiine ve hangi m1 4teharrikin insan v1 4cudunu uzaklatrdn aratrr.

°bn-i Sina, astronomer, yazar, and filozof in the Farsi language.

Efene ky14ne (Zbekistan) 980 ylna 14nyaya gelmi ve Hamean ehrine (°ran) 1037 tarihine vefat etmitir. Tp ve felsefe alanna arlk verii eiik alanlara 200 kitap yazmtr. Batllarca, Orta a Moern Biliminin kurucusu, hekimlerin neri olarak bilinir ve "B14ksta" ismi ile tannr. Tp alanna yei asr boyunca temel kaynak eser olarak s1 4re gelen El-Kanun fi't-Tb (Tbbn Kanunu) al kitab ile 1 4nlenmi ve bu kitap Avrupa 1 4niversitelerine 17. asrn ortalarna kaar tp bilimine temel es

Related Posts

Related Posts

Post a Comment